Pagina's

zaterdag 21 februari 2015

Wielophanging

Eerst even wat om op te  hangen in de loods en op de klep te plakken gekocht op een beurs.



Aangezien ik de ophanging serieus aan wil pakken zoals het hoort bij deze auto ben ik flink uit wezen pakken; Allereerst wielnaaf verhoogd met 19mm (RSR spindle raise 19mm) om de auto op de juiste manier te verlagen. Daarvoor moet de las los gefreesd worden van veerpoot. 

Beetje creatief bezig geweest met verkrachten van 16mm boor naar soort van frees.




Jes hij is los...


Daarna verdikking van demper wand 19mm hoger weg geslepen. Daarna kon de naaf omhoog.


Remklauw adapter gemaakt voor de Boxster remklauw conversie.
In combinatie met Carrera 3.2 geperforeerde schijven moet dat lekker gaan stoppen. 


Gelijk een "bumpsteer" kitje in de maak als je dan toch bezig bent. Is trouwens sowieso aan te raden bij verlagen en spindel verhoging.


Koni's Sport aangeschaft om de voorkant enigszins te kunnen wijzigen qua demping tov van de achterkant waar Bilstein sport/clubsports gemonteerd worden. Dit om onder/overstuur te corrigeren.

Sway a way torsieveren 21mm voor holle 29mm achter. Voor het betere veerwerk.


Highperformance crmo stangkoppen voor stuurinrichting. Eens wat anders dan "Turbo" stuurstangen.


Prachtig rode verpoten met het bumpsteerkitje in het zicht.


Prachtig!

En nee het is geen snoep om op te eten....


















Originele "1973 RS stabilisatorstangen" wil ik blijven behouden! Historische respect zullen we maar zeggen.












Geen opmerkingen:

Een reactie posten